Polityka prywatności i cookies
Polityka przetwarzania danych osobowych w MONASTICA
Z dniem 25 maja 2018 r. w życie wchodzi Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Dzięki Twoim danym osobowym możesz złożyć zamówienie w naszym sklepie oraz otrzymywać od nas informacje, zarówno związane z przesyłką, jak i handlowe oraz marketingowe. RODO pozwala Ci kontrolować to, co dzieje się z Twoimi danymi i zarządzać ich przetwarzaniem.
[RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 7 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.]
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Jeruzalem Urbs Beata z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Łazienkowskiej 14, 00-449, NIP: 7010332581, REGON 145972676 – dalej nazywany “Administratorem”.
Źródła danych osobowych
Decydując się na zakup w naszym sklepie na www.monastica.pl , przekazujesz nam dane, które podlegają przetwarzaniu. Jeśli wyrazisz osobną zgodę, przetwarzamy również dane podane w celu otrzymywanie newslettera drogą mailową. Dane konieczne są także podczas kontaktu z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego.
Dlaczego przetwarzamy Twoje dane?
- W celu wykonywania umów, które zawieramy z Tobą podczas sprzedaży towarów, zamawianych przez Ciebie w sklepie MONASTICA. Wszystkie wymagane w tym zakresie dane są niezbędne do zrealizowania umowy sprzedaży. Nie musisz ich podawać, jednak bez nich nie mamy możliwości dokonania transakcji. Poprzez Twoją akceptację regulaminu sklepu, Administrator nabywa podstawę do przetwarzania danych osobowych.
- W celu otwarcia i utrzymania Twojego konta w sklepie MONASTICA. Za jego pośrednictwem możesz dowolnie modyfikować wprowadzone dane. Konto w sklepie umożliwia Ci również dostęp do historii zamówień. Poprzez Twoją akceptację regulaminu sklepu, Administrator nabywa podstawę do przetwarzania danych osobowych.
- W celu umożliwienia Ci wszczęcia procesu reklamacyjnego. Dzięki podaniu przez Ciebie odpowiednich danych osobowych, możemy rozpatrzyć Twoją reklamację. Przysługuje Ci prawo do rękojmi, co jednocześnie jest obowiązkiem Administratora i stanowi podstawę do przetwarzania danych osobowych.
- W celach analitycznych i statystycznych. Chcąc rozwijać naszą platformę i odpowiednio dostosować ją do oczekiwań naszych klientów analizujemy Twoją aktywność na stronie. Ten uzasadniony interes Administratora stanowi to podstawę do przetwarzania Twoich danych osobowych. Uzyskiwane raporty są wewnętrzne.
W celu przekazywania Ci informacji marketingowych. Jeśli wyrazisz osobną zgodę, to będziemy Ci przesyłać wiadomości mailowe (newsletter), aby informować Cię o aktualnych wydarzeniach w MONASTICA, nowościach produktowych, przekazywać kody rabatowe. Zaakceptowana przez Ciebie komunikacja dla uzasadnionego interesu Administratora stanowi podstawę do przetwarzania danych.
Jeśli któryś z celów jest dla Ciebie niejasny lub chcesz zasięgnąć informacji, napisz do nas na sklep@monastica.pl
To Ty wybierasz zakres danych, które chcesz nam przekazać. Do wykonania umowy sprzedaży konieczne są niektóre dane – będziemy ich od Ciebie wymagać, aby zrealizować Twoje zamówienie w sklepie MONASTICA. Bez odpowiednich danych nie możemy przyjąć zlecenia. Nie musisz wyrażać zgody na otrzymywanie od nas newslettera – jest to całkowicie dobrowolne.
Newsletter
Jeśli wyrazisz osobną zgodę, będziemy przesyłać do Ciebie informacje marketingowe i handlowe za pośrednictwem e-maila (nowości produktowe, kupony rabatowe, bieżące informacje z życia firmy). Przetwarzaniu podlega: adres e-mail, historia otwieralności e-maili, historia kliknięć w linki dostępne w e-mailu. Zgoda jest dobrowolna, można ją cofnąć w dowolnym momencie. Twoje dane wykorzystywane są tylko przez Administratora i nie podlegają udostępnianiu do firm zewnętrznych i osób trzecich. Dane przetwarzane są w celu przesyłania newslettera, podstawą do tego jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy. Podstawą przekazywania treści marketingowych w newsletterze oraz analizy statystyczno-analitycznej jest uzasadniony interes Administratora.
Formularz kontaktowy
Na www.monastica.pl znajduje się Formularz kontaktowy, który umożliwia kontakt z Administratorem. Wymaga on podania danych osobowych w celu kontaktu z użytkownikiem i odpowiedzi na pytania. Podstawą przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi. Administrator wykorzystuje dane w celach statystycznych i analitycznych, a podstawą prawną tej czynności jest uzasadniony interes Administratora. Podanie danych w formularzu jest dobrowolne, lecz konieczne do realizacji umowy.
Okres przechowywania danych osobowych
Podane przez Ciebie dane osobowe będą przechowywane na czas wykonywania omówionych celów i związanych z nimi czynności oraz 10 lat po ich zakończeniu. W wypadku, gdy obowiązkiem Administratora, wynikającym z przepisów prawa, jest przechowywanie danych przez okres dłuższy, będą one zgodnie z nimi zachowane. Po określonym czasie dane zostaną usunięte.
Odbiorcy danych osobowych
Twoje dane są przekazywane do podmiotów, z którymi współpracujemy w celu realizacji zamówienia (np. IT, księgowe, prawne, spedycyjne). Należą do nich dostawcy towarów oraz firmy pośredniczące w płatnościach – zakres wskazanych podmiotów może ulec zmianie, jeśli nawiążemy dodatkową współpracę z firmami należącymi do wymienionych typów działalności. Szczegółowa lista poniżej:
- Inpost S.A.
- Poczta Polska S.A.
- DPD Poland Sp. z o.o.
Prawa związane z danymi osobowymi
Przysługuje Ci szereg praw związanych z zarządzaniem Twoimi danymi osobowymi:
- prawo do informacji – z chęcią powiemy Ci, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe, napisz do nas na sklep@monastica.pl
- prawo do dostępu do danych – w swoim koncie na sklepie MONASTICA w zakładce “Moje dane osobowe możesz pobrać swoje dane i skontrolować ich zakres
- prawo do aktualizacji danych – możesz również dowolnie zmieniać swoje dane logując się do konta sklepowego lub pisząc do nas na sklep@monastica.pl
- prawo do usunięcia danych – w tym celu możesz usunąć konto w sklepie MONASTICA lub skontaktować się z nami
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych – zmodyfikuj dane na koncie sklepowym lub napisz do nas
- prawo do zgłoszenia sprzeciwu – w przypadku, gdy zauważysz niezgodność działań Administratora z RODO
- prawo do cofnięcia zgody – w każdej chwili możesz wycofać udzieloną zgodę, której udzieliłeś
- prawo do przeniesienia danych – w wypadku, gdy dane przetwarzane są na podstawie Twojej zgody lub umowy z MONASTICA.
Dodatkowe informacje
Twoje dane nie podlegają przekazywaniu poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).
Administrator podejmuje wszelkie konieczne działania w celu ochrony Twoich danych osobowych. Na bieżąco analizujemy ryzyko i upewniamy się, że udostępnione nam dane są bezpieczne. Dostęp do Twoich danych mają jedynie uprawnieni pracownicy, którzy operują nimi jedynie w celach wykonania niezbędnych zadań.
Analizujemy politykę prywatności i zgodnie z potrzebami aktualizujemy. Aktualna wersja polityki obowiązuje od 25 maja 2018 r.
Polityka Cookies
Sklep internetowy www.monastica.pl używa plików Cookies, niewielkich plików tekstowych zapisywanych i przechowywanych na urządzeniu, którego używa Klient (komputer, tablet, smartfon itp.), w celu umożliwienia mu właściwego korzystania ze wszystkich opcji sklepu. Równocześnie zbieranie plików Cookies ułatwia rozwijanie sklepu zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami Klientów.
Pliki typu Cookies umożliwiają:
- zapamiętanie danych logowania Klienta (dzięki czemu nie musi on za każdym razem wpisywać loginu i hasła) czy produktów dodanych do koszyka itp.,
- utrzymanie sesji Klienta (po zalogowaniu), dzięki czemu nie musi on na każdej podstronie sklepu ponownie wpisywać loginu i hasła,
- dostosowanie zawartości sklepu do zainteresowań Klienta,
zapewnienie stabilnego i bezpiecznego funkcjonowania sklepu,
tworzenie statystyk oglądalności podstron sklepu.
W serwisie wykorzystywane są Cookies sesyjne, które przechowywane są do czasu wylogowania ze sklepu internetowego lub zamknięcia przeglądarki, oraz Cookies stałe, przechowywane w urządzeniach, z których Klient korzysta przez określony czas lub do momentu ich usunięcia przez niego.
UWAGA!
Pliki cookies nie zawierają danych identyfikujących tożsamość Klienta. Nie są również szkodliwe dla urządzenia, z którego korzysta, jak też nie zmieniają jego ustawień oraz ustawień zainstalowanego na nim oprogramowania. Zawartość plików Cookies może odczytać jedynie serwer, który je utworzył.
Klient może w każdym momencie i samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies – określić warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies do swojego urządzenia za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Ustawienia te można zmienić w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na urządzeniu Klienta. Więcej informacji zawierają opcje ustawienia oprogramowania przeglądarki internetowej. Ograniczenie stosowania plików Cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności sklepu internetowego.